český týdeník | založeno 1968 | Vydavatel: JUDr. František Talián - "Fortuna"

AKTUALITY Z REDAKCE

S logem i bez

Každý výrobek má svou značku, logo. Podnik si na takovém logu zakládá. Zákazník ví, že označení znamená (nebo taky ne) kvalitu, jistotu a nebojí se daný výrobek koupit. Tak nějak by to mělo být. S některým výrobcem má kupující dobrou zkušenost, s jiným horší, ve výsledku by neměl být ošizen. Ví, že dobrá značka znamená vyšší objem peněz, ale i záruku, že předmět bude sloužit dobře a dlouho.

Ne všechny výrobky, které mají známé logo, jsou pravé. Značky se prostě falšují, pak se prodávají pod cenou a kupující kupodivu moc nereagují. Proč taky, vždyť se všechno poslední dobou brzy „kazí“ a musí se vyměnit. Opraváři nejsou. Výroba náhradních dílů se nevyplatí a oprava starého je nepřínosná. Zda to je či není ekologické, nad tím se moc neuvažuje. Nikdo to nespočítal, a když, tak výsledky zmizely v propadlišti informací. Současnost hrne na jednotlivce záplavu zpráv. Co byla pravda ráno, večer neplatí. Proč tedy vyhledávat osvědčené značky, které nemají delšího trvání? Nějak všechno klouže spirálou dolů.

Domnívala jsem se, že u potravin se ještě lze na logo firmy spolehnout. Ale ani tady neplatí nic, jak by kupující chtěl. Na obalech se najde spousta informací, které se bez lupy a slovníku naučného nerozluští. Ví se naprosto přesně, co všechno může v té malé krabičce, kelímku, sklence být. Kupující se tedy rozhoduje podle nejvýraznějšího obrázku – loga.

Ovšem většinou stejně ostrouhá. Obchodní řetězce totiž mají vlastní řadu produktů, třeba mléčných, s vlastním logem. Bez obav si koupíme jogurt s osvědčeným označením. Až doma s lžičkou v ruce zjistíme, že je někde chyba. Teprve tehdy, podrobným studiem obalu, dojdeme k závěru, že produkt konkrétní značky byl vyrobený v úplně jiném městě, tedy i podniku, než jsme očekávali. A tam asi mají jiné mléko, vodu, přísady... Když si tedy budeme chtít pochutnat jako dřív, nesmíme sledovat jen logo, ale je třeba zkontrolovat i místo vzniku. Věděli jste to? Já do minulého týdne ne!

PhDr. Jana Semelková, šéfredaktorka

Foto: Pixabay

Partneři

Diamant Expo

JUDr. František Talián - "Fortuna"

Naše rodina

Ostrovní 30
110 00, Praha 1

telefon: +420 224 932 034
fax: +420 224 932 034
email: rodina@rodinaonline.cz

IČO: 15095568
DIČ: CZ480307270

Website Security Test